Veteránautók, Oldtimerek, Klasszikus Autók
Adás-Vétele, Beszerzése, Közvetítése

szépség - elegancia - stílus - érték = VETERÁNAUTÓ


Abarth

Alfa Romeo

Aston Martin

Audi

Austin Healy

BMW

Bond

Borgward

Bristol

Bugatti

Buick

Cadillac

Caterham

Chevrolet

Chrysler

Citroen

Dacia

Daewoo

Daihatsu

Daimler

Datsun

Delhaye

Detomaso

Dodge

Duesenberg

Ferrari

FIAT

Ford

Frazernash

GM

GMC

Hillman

Holden

Honda

Humber

Hummer

Hyundai

Infiniti

International Harvester

Isuzu

Jaguar

Jeep

Jensen

Kaiser

Kia

Lada

Lafayette

Lamboghini

Lancia

Land Rover

Lexus

Leyland

Lincoln

Lotus

MAN

Marcos

Marmon

Maserati

Maybach

Mazda

Mc Laren

Mercedes

MG

Mini

Mitsubishi

Morgan

Morris

Nissan

NSU

Oldsmobile

Opel

Peugeot

Plymouth

Pontiac

Porsche

Rambler

Renault

Riley

Rolls-Royce

Rover

Saab

Saleen

Saturn

Seat

Simca

Skoda

Studebaker

Stutz

Subaru

Tatra

Toyota

Trabant

Triumph

TVR

Vauxhall

Volkswagen

Volvo

Wartburg

Wolsley

180/190 Ponton

W120/W121 - 180/190 Ponton





A második világháborút követő időkben mindenki arra számított, hogy a többi autógyártót követve a Mercedes-Benz is kisautót fog a piacra dobni. Ennek ellenére 1953. szeptember 8-án a Daimler-Benz AG bemutatta a Mercedes-Benz 180-ast. Az egész modellsorozatot megalapító típus eltért a harmincas évek stílusától, hiszen a 'Ponton' kisimított sárvédő lemezeivel hódított. Sokan túl újszerűnek vélték, a masszívabb felépítés azonban számos előnnyel járt. Az elődnek számító 170 S modellhez képest 22 százalékkal tágasabb utasteret, 75 százalékkal nagyobb csomagtartót és 40 százalékkal több üvegfelületet kínált a 180-as. Szintén újdonságnak számított a kettős keresztlengőkaros első felfüggesztés, amely a motort és váltót rögzítő vázhoz kapcsolódott.

Az 1,8 literes négyhengeres erőforrás a 170 Sb-ből származott, 52 lóerős teljesítményének köszönhetően a 180-as modell 126 km/h-s végsebességet ért el. A Mercedes-Benz korabeli sajtóanyaga szerint olyan autót alkottak, amely a nagy túrakocsik kényelmét, a sportautók menettulajdonságait és a nehéz járművek biztonságát egyesíti egy gazdaságos középkategóriás autóban.

Gyártási ideje alatt nem maradt változatlan a modell, hiszen 1955 szeptemberében megváltoztatták a felfüggesztést, 1956 májusában pedig a 180 mellett megjelent a 190-es típus. Külsőre csak a gazdagabb krómdíszítésről lehet felismerni, a motorházfedél alatt viszont egy teljesen új, 75 lóerős négyhengeres lapult. 1957 őszén a 180-ast is új, 65 lóerős motorral szerelték, ráadásul megkapta a 190-es kissé szélesebb hűtőmaszkját és nagyobb hátsó lámpatesteit.

Ne feledkezzünk meg a dízelváltozatról sem: a 40 lóerős 180 D 1954-ben mutatkozott be, majd 1955-ben három eltérő teljesítményű kiadásban is megjelent. Legendás megbízhatóságuknak köszönhetően a Mercedes-Benz dízel modelljei már ekkor a taxisok kedvenc autói voltak. Az 1958-as 190 D már 50 lóerőt teljesített és 125 km/h elérését tette lehetővé. 1959-ben mindkét típuson modellfrissítést hajtottak végre. A 180 b és 190 b hosszabb motorházfedelet, szélesebb hűtőmaszkot, vaskosabb lökhárítókat és hosszú hátsó lámpatesteket kapott. Az utasteret is módosították, biztonsági megfontolásból a kormánykerék közepén párnázott anyaggal látták el. Erősebbek lettek a motorok is: 180 b 68, míg a 190 b már 80 lóerőt teljesített. A Ponton népszerűsége már ekkor olyan nagy volt, hogy a gyár nem tudta az összes igényt kielégíteni.

1961 nyarán még egy utolsó változtatást végrehajtottak a 180-ason, így 180 Dc néven kétliteres, csupán 48 lóerős, de strapabíróbb dízellel készült. A 180 c gyártását 1962 októberében hagyták abba. Eddig összesen több mint 440 ezer Ponton modell készült, a Daimler-Benz teljes kapacitásának 62 százaléka.


Forrás: http://www.mercedesponton.hu/index.php?menu=tortenet






E-mail küldés
Név:
Telefonszám:
E-mail cím:

Üzenet:

 
 
Webdesign

180/190 Ponton