Veteránautók, Oldtimerek, Klasszikus Autók
Adás-Vétele, Beszerzése, Közvetítése

szépség - elegancia - stílus - érték = VETERÁNAUTÓ


Abarth

Alfa Romeo

Aston Martin

Audi

Austin Healy

BMW

Bond

Borgward

Bristol

Bugatti

Buick

Cadillac

Caterham

Chevrolet

Chrysler

Citroen

Dacia

Daewoo

Daihatsu

Daimler

Datsun

Delhaye

Detomaso

Dodge

Duesenberg

Ferrari

FIAT

Ford

Frazernash

GM

GMC

Hillman

Holden

Honda

Humber

Hummer

Hyundai

Infiniti

International Harvester

Isuzu

Jaguar

Jeep

Jensen

Kaiser

Kia

Lada

Lafayette

Lamboghini

Lancia

Land Rover

Lexus

Leyland

Lincoln

Lotus

MAN

Marcos

Marmon

Maserati

Maybach

Mazda

Mc Laren

Mercedes

MG

Mini

Mitsubishi

Morgan

Morris

Nissan

NSU

Oldsmobile

Opel

Peugeot

Plymouth

Pontiac

Porsche

Rambler

Renault

Riley

Rolls-Royce

Rover

Saab

Saleen

Saturn

Seat

Simca

Skoda

Studebaker

Stutz

Subaru

Tatra

Toyota

Trabant

Triumph

TVR

Vauxhall

Volkswagen

Volvo

Wartburg

Wolsley

Zöldséges merci

A  veteránná érő széria - a W123



Lehetséges, hogy egy olyan autó, amely Magyarországon tegnap még a zöldséges piacok szereplője volt, ma már a veterános világ érdeklődését is felkelti? Igen. Igaz, ez a  típus ma még talán a legolcsóbb a klasszikus autók piacán. De ez az elkövetkezendő években változni fog: ez a típus is "be fog érni" és méltán fog képviselni olyan értéket mint ma az állólámpás sorozat darabjai. A nemzetközi kínálatban mindenféle szélsőség megtalálható. Igazán jó 123-ast nagyon nehéz kifogni, mert a gyűjtők már egy ideje vadásszák a szép darabokat. Egy exkluzív alternatívát képviselnek a kupék, amelyek 1977-ben debütáltak és 85 mm-rel rövidebb a tengelytávuk. Ebben az évben Amerikában megjelentek a dízelmotoros kupék is (300 CD). 1978-tól gyártották Brémában a T-változatokat. A T betű a  "Touristik und Transport" kifejezés rövidítése. Ezzel jelölte (még ma is) a cég a kombikat. A 123-as szériából összesen majdnem 2.7 millió példány gördült le a gyártósorról, ebből 2.4 millió limuzin, mintegy 100 ezer kupé, és közel 200 ezer kombi. A típus gyártása 1986. januárjában ért véget.


Egy kis segítség motorválasztásnál

Dízelek:

Sokaknak a 123-as egyet jelent a dízel autóval. Érdemes tudni, hogy a 2 literes dízel motorja (200 D)  rendkívül gyenge, a mai forgalom dinamikáját nem igen lehet vele tartani. A 220 D már erősebb, jobb választás, de elég ritka típus. A hozzáértők szerint a sorozat legjobb dízel motorja a 240 D, amely már elegendő erőt és nyomatékot biztosít különös tartósság mellett. A 300 D és 300 Turbodiesel hasonlóan tartósak, ha rendszeresen karban vannak tartva. Csak akkor rövidül az élettartamuk ha egyenetlenül járnak.  A dízelmotorok folyamatos padlógázon hamar kilehelik a lelküket - ezeknél a fordulatszám legfelső negyede csak előzésre használható.

A tartósságot még nem rontó utazótempók:
200 D - 110km/h, 220 D - 115km/h,
240 D - 120km/h, 300 D - 130km/h,
300 Turbodiesel - 135 km/h

      
      

Benzinesek:

A sort a hathengeres(még elviselhetően takarékos) M123 számú 250-es motor nyitja, majd következik a 280-as (M110). Ez iszákosabb és nem sokkal erősebb, mint a 250-es. A típus csúcsmotorja a 280-as K-jetronicos változata, az ilyen autó  hátán a 280 E felirat díszeleg és rendkívül erős (185 LE). A szakemberek szerint a legjobb benzinmotor a 2,3l-es négyhengeres, a 230 E. Erős, dinamikus, problémamentes, tartós és keveset fogyaszt.

Önök is láthatják: érdemes adni egy jobb példányért 1.5-2 millió forintnyi összeget, mert a 123-as egy nagyon hálás kocsi. Egy százezret futott példány szinte biztos, hogy bír még 3-4-szer annyit hiba és nagygenerál nélkül. Mindenkinek ajánlani tudjuk a típust, hiszen ez is egy vérbeli veterán Mercedes, ma még megfizethető áron.


E-mail küldés
Név:
Telefonszám:
E-mail cím:

Üzenet:

 
 
Webdesign

Zöldséges merci