Veteránautók, Oldtimerek, Klasszikus Autók
Adás-Vétele, Beszerzése, Közvetítése

szépség - elegancia - stílus - érték = VETERÁNAUTÓ


Abarth

Alfa Romeo

Aston Martin

Audi

Austin Healy

BMW

Bond

Borgward

Bristol

Bugatti

Buick

Cadillac

Caterham

Chevrolet

Chrysler

Citroen

Dacia

Daewoo

Daihatsu

Daimler

Datsun

Delhaye

Detomaso

Dodge

Duesenberg

Ferrari

FIAT

Ford

Frazernash

GM

GMC

Hillman

Holden

Honda

Humber

Hummer

Hyundai

Infiniti

International Harvester

Isuzu

Jaguar

Jeep

Jensen

Kaiser

Kia

Lada

Lafayette

Lamboghini

Lancia

Land Rover

Lexus

Leyland

Lincoln

Lotus

MAN

Marcos

Marmon

Maserati

Maybach

Mazda

Mc Laren

Mercedes

MG

Mini

Mitsubishi

Morgan

Morris

Nissan

NSU

Oldsmobile

Opel

Peugeot

Plymouth

Pontiac

Porsche

Rambler

Renault

Riley

Rolls-Royce

Rover

Saab

Saleen

Saturn

Seat

Simca

Skoda

Studebaker

Stutz

Subaru

Tatra

Toyota

Trabant

Triumph

TVR

Vauxhall

Volkswagen

Volvo

Wartburg

Wolsley

sikertörténet

W126

 



Sok tekintetben az új S-osztály - amelyet az 1979-es frankfurti autószalonon mutattak be - jelentette a vízválasztót a múlt és a jövő, a bevált technológia és az újító mérnöki tervezés között. Ennek ellenére a W126 sikertörténet, és a 818.036 db autó, ami legördült a futószalagról és a gyártás 12 éve során boldog tulajdonosához került, máig a Mercedes zászlóshajók büszke képviselője. 

 

Az S-osztály választéka széles spektrumot lefedett. Kezdetben hét modell volt a palettán 4 motorral, kezdve a 280S-sel (hat henger, karburátor, 156 lóerő) és az 500SEL-lel (V8, befecskendező, 240 lóerő) bezárólag. Ahogy az osztálynak most is, a W126- nak is két karosszériaváltozata létezett: egy normál és egy nyújtott karosszériás modell 140 mm-rel hosszabb tengelytávval, ami leginkább a hátsó ülésen ülő utasok kényelmét szolgálta.  A tervezés során három dolgot tartottak szem előtt a mérnökök: az autó legyen komfortosabb, biztonságosabb és gazdaságosabb, ezzel olyat alkottak, ami ezután sokáig etalonnak számított a világ bármely pontján. A biztonság terén elérték, hogy 55 km/órás átfedéses ütközés esetén sértetlenül kiszállhat mindenki az autóból. És hogy a gazdaságosságot se feledjük: az ígéret tíz százalékkal alacsonyabb üzemanyag fogyasztásról szólt.  A karosszériát szélcsatornában alakították, minden felesleges súlyt eltávolítottak, ahol lehetett műanyagot és ötvözeteket használtak a mérnökök. Az 1981-es frankfurti autószalon különlegessége volt a csakis V8-as motorokkal szerelt új S-osztályos kupé, amely kitűnt vonalvezetésével, és a gyár új szemléletét követve alacsonyabb fogyasztásával és káros anyag kibocsátásával.

 

És újra Frankfurtban vagyunk, 1985 szeptemberében, amikor is a nagyközönség egy megújult, ráncfelvarrott W126-ost ismerhetett meg. A frissülés az orrnál kezdődött, alacsonyabb első köténnyel és oldalt folytatódott a küszöbnél, a jobb úton tartó erő és légáramlás érdekében. Kisimultak az oldalsó védőpanelek is. A motorok is alaposan átdolgozásra kerültek: a 2,6 és 3,0 literes hathengeres a w124-ből került át, hogy leváltsa a régi 280-as motort, ami hosszú kort ért meg több modellen keresztül.  A 3,8 literes motort 4,2 literesre fúrták, az 5 literes motor elektromos gyújtást kapott és a teljesítményt öt lóerővel gazdagították, így a teljesítmény 245 lóerőre emelkedett. Ekkor mutatkoztak be az új 560SEL és SEC jelölések: az 5,6 literre növelt V8-as teljesítménye 272 vagy 300 lóerő volt magasabb kompresszióval.

 

A párizsi autószalont követően az 560-as motor elérhetővé vált a rövidebb karosszériaváltozatban is.  Miután az ólommentes benzin mindenhol teret nyert, megoldásként az eddig extraként rendelhető szabályozott katalizátoros változat 1986 szeptemberétől alaptartozék lett, és feláras extra lett a katalizátor nélküli változat (RÜF verzió). Komoly szerepe volt a W126 észak amerikai piacra szánt egzotikus tagjának, a 300SD és 300SDL modelleknek,  melyek először az öthengeres 300D turbódízel motort kapták, majd némi gyártási szünetet követően hathengeres, 150 lóerős dízel aggregáttal kerültek az újvilágba. Mielőtt a modell lekerült a gyártósorról, 1989 júniusában az SDL modell megkapta az újonnan fejlesztett, nagyobb nyomatékú, de a katalizátor miatt 14 lóerővel kisebb teljesítményű 3,5 literes gázolajas motort. Ezen motorok luxuskategóriában való megjelenése egy új fejlődési irányt határozott meg, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint a 97,546 db S-osztályos dízel.

 

Forrás: http://mercedesyoungtimers.hu/





E-mail küldés
Név:
Telefonszám:
E-mail cím:

Üzenet:

 
 
Webdesign

sikertörténet