Veteránautók, Oldtimerek, Klasszikus Autók
Adás-Vétele, Beszerzése, Közvetítése

szépség - elegancia - stílus - érték = VETERÁNAUTÓ


Abarth

Alfa Romeo

Aston Martin

Audi

Austin Healy

BMW

Bond

Borgward

Bristol

Bugatti

Buick

Cadillac

Caterham

Chevrolet

Chrysler

Citroen

Dacia

Daewoo

Daihatsu

Daimler

Datsun

Delhaye

Detomaso

Dodge

Duesenberg

Ferrari

FIAT

Ford

Frazernash

GM

GMC

Hillman

Holden

Honda

Humber

Hummer

Hyundai

Infiniti

International Harvester

Isuzu

Jaguar

Jeep

Jensen

Kaiser

Kia

Lada

Lafayette

Lamboghini

Lancia

Land Rover

Lexus

Leyland

Lincoln

Lotus

MAN

Marcos

Marmon

Maserati

Maybach

Mazda

Mc Laren

Mercedes

MG

Mini

Mitsubishi

Morgan

Morris

Nissan

NSU

Oldsmobile

Opel

Peugeot

Plymouth

Pontiac

Porsche

Rambler

Renault

Riley

Rolls-Royce

Rover

Saab

Saleen

Saturn

Seat

Simca

Skoda

Studebaker

Stutz

Subaru

Tatra

Toyota

Trabant

Triumph

TVR

Vauxhall

Volkswagen

Volvo

Wartburg

Wolsley

W180 - 220a / 220 S / 220 SE





Az 1954-ben bemutatott, hathengeres W180 220a modell alapját a kis 180-as szolgáltatta, ám a padlólemezt 17 centivel megnövelték, és az autóba a korábbi 220 jelzésű modell három évvel azelőtt bemutatott 2.2 literes 85 lóerős erőforrását szerelték, duplatorkú Solex karburátorral. 1956-ban a 220 S verzió bemutatásával motorteljesítményt még egy karburátor beépítésével tovább növelték, előbb 100, majd 105 lóerőre lett; kívülről a lökhárítón és ajtókon végigfutó krómdíszítésekről lehet megkülönböztetni. Ugyanebben az évben jelentek meg a Coupé és Cabriolet modellek, amelyek a kisebb modell sportkivitelével szemben négyülésesek voltak. Olcsó kivitelként jelent meg a W105 219 modell, amely rövidebb padlólemezre épült, és a négyhengeres sorozat kisebb méretű hátsó ajtaját szerelték fel rá. A műszerfal teljesen műanyagból készült, szemben a 220 fabetétes belterével.

A 220 S Cabrioletek sorozatgyártása 1956. augusztusában kezdődött, majd három hónap múlva elkészült a Coupé verzió is.1958-ban a limuzinokkal együtt befecskendezős motorok kerültek az autókba. A limuzinok gyártásának leállása után 15 hónappal, 1960. novemberben készült el az utolsó darab, a szűk hat év alatt összesen 5371 darab Coupé és Cabriolet készült. A szerény eladott mennyiség valószínűleg a magas árképzésnek volt köszönhető, mivel egy négyhengeres limuzin ára 9000 DM körül mozgott, míg ugyanabban az évben a Coupé és a Cabriolet ára 21500 DM volt, az SE változat pedig 23400 DM-be került.

1958. szeptemberben elkészültek az első befecskendezős motorral szerelt autók 115, később 120 lóerővel, amelyek kedvezőbb fogyasztással, viszont jelentős felárral bírtak. 1959. augusztusban gördültek le az utolsó hathengeres limuzinok a gyártósorról, összesen 111.035 darab készült.

Néhány típus karosszériájának átépítését a Binz és a Miesen cég végezte Németországban. E két cég munkájának köszönhető, hogy készültek Pontonok kombi, pick-up, mentőautó, halottszállító, rendőrautó és taxi kivitelben, ezek jelentős része a tengerentúli piacokon került eladásra.


Források: http://autohistory.blog.hu/2010/03/14/ponton_amit_tudni_illik_rola
http://mercedestalalkozo.hu/main.php?site=tortenet_show&id=12







E-mail küldés
Név:
Telefonszám:
E-mail cím:

Üzenet:

 
 
Webdesign