Veteránautók, Oldtimerek, Klasszikus Autók
Adás-Vétele, Beszerzése, Közvetítése

szépség - elegancia - stílus - érték = VETERÁNAUTÓ


Abarth

Alfa Romeo

Aston Martin

Audi

Austin Healy

BMW

Bond

Borgward

Bristol

Bugatti

Buick

Cadillac

Caterham

Chevrolet

Chrysler

Citroen

Dacia

Daewoo

Daihatsu

Daimler

Datsun

Delhaye

Detomaso

Dodge

Duesenberg

Ferrari

FIAT

Ford

Frazernash

GM

GMC

Hillman

Holden

Honda

Humber

Hummer

Hyundai

Infiniti

International Harvester

Isuzu

Jaguar

Jeep

Jensen

Kaiser

Kia

Lada

Lafayette

Lamboghini

Lancia

Land Rover

Lexus

Leyland

Lincoln

Lotus

MAN

Marcos

Marmon

Maserati

Maybach

Mazda

Mc Laren

Mercedes

MG

Mini

Mitsubishi

Morgan

Morris

Nissan

NSU

Oldsmobile

Opel

Peugeot

Plymouth

Pontiac

Porsche

Rambler

Renault

Riley

Rolls-Royce

Rover

Saab

Saleen

Saturn

Seat

Simca

Skoda

Studebaker

Stutz

Subaru

Tatra

Toyota

Trabant

Triumph

TVR

Vauxhall

Volkswagen

Volvo

Wartburg

Wolsley

Baby-Benz

W201

 


1982. december 8-án mutatkozott be a személygépkocsik palettáján a 190- és a 190 E modellek alkotta vadonatúj sorozat. Az autók mérete, súlya és üzemanyag-fogyasztása bármely más Mercedes-Benz típushoz viszonyítva alacsonyabb mértéket ütött meg. A gyártás Sindelfingenben kezdődött. 1983. novemberétől vele párhuzamosan Brémában is a 190-es termelésére álltak rá. A kocsikat kétféle négyhengeres hajtóművel készítették. A porlasztós változat 90, az injektoros 122 lóerővel büszkélkedhetett. 1983. őszén a 72 lovas dízelmotoros 190 D, illetve a benzines 185 lóerős, és a 190 E 2.3-16 típussal bővült a paletta. 1985. januárjában 15 colos kerekeket, elektromosan fűthető ablakmosó fúvókákat, valamint hosszabb ablaktörlőket kaptak a kocsik és szeptembertől a szervokormány, illetve az elektromosan fűthető külső tükrök léptek az alapfelszereltségek táborába.

Májusban megjelenik a 190 D 2.5, majd ősszel Frankfurtban mutatkozott be a 136 lóerős 190 E 2.3-as, illetve a 160 lóerős 190 E 2.6-os típus. Az 1987-es frankfurti autószalon egyik szereplőjeként vonult fel a 122 lóerős 5 hengeres turbódízel-aggregáttal felvértezett 190 D 2.5 turbó, amelyet az USA-ban már 1986. ősze óta értékesítettek. 1988. őszén a párizsi szalonon a frissített széria debütált, mely változás a karosszéria csekély átformálásából és a belső tér átdolgozásából állt. Alapfelszerelésként jobb oldali visszapillantó tükör és új díszlécek kerültek az autókra. Az utaskabin hátsó felének nagyobb lábtere a kényelmesebb ülésekkel szintén fejlődésnek számított.


1989. márciusában mutatták be az átalakított 190 E 2.5-16 Evolutiont, amit 16 colos kerekkel, módosított fékrendszerrel és átdolgozott futóművekkel láttak el. A két és fél literes motorral felszerelt kocsi a német túraautó-bajnokság „A” csoportos versenyében is szolgált. Összesen 512 példányban készült és a kereskedőkhöz sportmodellként szállították. Egy esztendő elteltével a továbbfejlesztett verzió a 190 E 2.5-16 Evolution II is napvilágot látott immár 235 lóerős motorral és 17 colos kerékkel. Eme kisebb légellenállású járműből is 502 darabot raktak össze, elődjéhez hasonlóan kékesfekete metálfényezéssel borítva testét. 1989. nyarától a 190 E 2.5-16 kivételével kívánságra bármelyik modellt ellátták a Sportline csomaggal, ami 21 mm-el lejjebb ültette a karosszériát, feszesebb rugókat és lengéscsillapítókat, 15 colos könnyűfém kerekeket, 205/55 R 15-ös gumikat, valamint a 190 E 2.5-16-os típusból származó ülésgarnitúrát tartalmazott.

A kompakt széria belépő modelljének szerepét a 190 E 1.8 vette át, amelynek 109 lőerős hajtóművét a 190 E 2 literes motorjából fejlesztették ki. A sorozat második és egyben utolsó frissítésére 1991. januárjában került sor. A 190 D és a 190 E 1.8 modelleket kivéve mindegyik autóba alapfelszereltségként szereltek ABS-t és színre fújták a külső tükröket. A 190 E-t a 190 E 2.0-vé keresztelték át és vele együtt a 2.3-as motorral üzemelő verzió 4 lóerővel gazdagodott. A modellek közös jellemzője volt az új dupla csövű kipufogócső. 1992. márciusában jelent meg a 190 E 1.8, a 190 E 2.3 és a 190 D 2.5 alapjára épített különleges, friss, modern színekben pompázó szokatlan formaelemeket és nemes anyagokat felvonultató Avantgarde modell, amelyet összesen 4600 példányban állítottak elő. A 190 E 1.8 Avantgarde Rosso gyöngyházvörös a 190 E 2.3-as Avantgarde Azzurro metálkék a 190 D 2.5 Avantgarde Verde pedig sötétzöld gyöngyházfényezést viselt. Sindelfingenben 1993. februárjáig, Brémában augusztusig folyik a kompakt Mercedes-Benz-nek építése. 1.879.629 db készült belőlük. Utódaik az 1993. tavaszán bemutatott 202-es C-osztályos Mercedesek lettek.

 

Forrás: http://mercedesyoungtimers.hu/





E-mail küldés
Név:
Telefonszám:
E-mail cím:

Üzenet:

 
 
Webdesign

Baby-Benz