W202
1993-ban a Mercedes leváltotta a Baby-Benznek becézett 190-es sorozatot (W201) a C-osztállyal. 1993 és 2000. májusa között 1 870 000 C-osztály készült. 1993 őszén kijött a C36 AMG. 1995-ben megváltoztak a hátsó lámpák, ekkor debütált a C 250 Turbodiesel és a C 230 Kompressor. A sárga indexburát kiszorította a fehér. A belső térben a W 124-es sorozat kapcsolóit felváltották az előző E-osztályból átvettek. Ugyanebben az évben kifutott a 200-as és a 250-es szívódízel.
1996 első felében a T-Modellnek nevezett kombival bővült a kínálat, a C 220-at leváltotta a 2,3 literes négyhengeres. Ebben az évben vált rendelhetővé az elektronikus vezérlésű, ötfokozatú automata váltó.
1997-re a Mercedes egy nagy modellátdolgozást időzített a C-osztályon. Új lett az első és a hátsó lámpa (sötétített), új a csomagtérfedél, a küszöb, a lökhárító, a felni. A felszereltség oldallégzsákkal, fékasszisztenssel és az alapmotorokat kivéve kipörgésgátlóval bővült, a gyújtáskulcsot infrakulcs váltotta fel, amivel ugrásszerűen javult a lopásvédettség.
1997-ben új motorok jelentek meg, köztük az első közös nyomócsöves dízelmotorú Mercedes, a 125 lóerős C 220 CDI. A benzinesek között újdonság volt a C 240, amely egy 170 lóerős V6-ost takar és az új C 280 197 lóerővel. Ez a motor már nem soros hengerelrendezésű, mint elődje, hanem V6-os. 1998-ban a 2,2 literes új dízel 102 lóerővel is kijött, C 200 CDI néven, a 220-as kamrás dízel utódaként.
Az autó kényelme jóval túlmutat a középkategórián, rugózási-, zajkomfortját és üléseit nézve is. A menettulajdonságok kiválóak. Az előző C-osztályt még a hagyományos, golyótöltögetős kormánnyal irányíthatjuk. A térkínálat kedvező, az autó kidolgozási minősége osztályon felüli. Az első ülések állítási tartománya extrém tágas.
A Mercedesnek hasonlóan az előző generációhoz egy kompakt „kis” autó megalkotása volt a célja. A cégnek ez az autó egészen 1997-ig volt a belépő-modellje, mikor is az „A” osztály bemutatkozott, és egészen 2000-ig gyártották a típust.
Forrás: http://www.vezess.hu/