Veteránautók, Oldtimerek, Klasszikus Autók
Adás-Vétele, Beszerzése, Közvetítése

szépség - elegancia - stílus - érték = VETERÁNAUTÓ


Abarth

Alfa Romeo

Aston Martin

Audi

Austin Healy

BMW

Bond

Borgward

Bristol

Bugatti

Buick

Cadillac

Caterham

Chevrolet

Chrysler

Citroen

Dacia

Daewoo

Daihatsu

Daimler

Datsun

Delhaye

Detomaso

Dodge

Duesenberg

Ferrari

FIAT

Ford

Frazernash

GM

GMC

Hillman

Holden

Honda

Humber

Hummer

Hyundai

Infiniti

International Harvester

Isuzu

Jaguar

Jeep

Jensen

Kaiser

Kia

Lada

Lafayette

Lamboghini

Lancia

Land Rover

Lexus

Leyland

Lincoln

Lotus

MAN

Marcos

Marmon

Maserati

Maybach

Mazda

Mc Laren

Mercedes

MG

Mini

Mitsubishi

Morgan

Morris

Nissan

NSU

Oldsmobile

Opel

Peugeot

Plymouth

Pontiac

Porsche

Rambler

Renault

Riley

Rolls-Royce

Rover

Saab

Saleen

Saturn

Seat

Simca

Skoda

Studebaker

Stutz

Subaru

Tatra

Toyota

Trabant

Triumph

TVR

Vauxhall

Volkswagen

Volvo

Wartburg

Wolsley

Unikum

W111

 



A W111 kódjelű Mercedest 1959-től 1968-ig gyártották, szedán, kupé és kabrió karosszériával. A 230S jelzésű típusnak van egy kis magyar vonatkozása is: tervezése idején a Mercedesnél dolgozott Barényi Béla mérnök, aki főként azon agyalt, hogyan lehetne növelni az autók passzív biztonságát. A ponton-Mercin (W120) kikísérletezett gyűrődő zónát a W111 tervezésénél már tudatosan alakították ki, így ez lett a világ első tudományosan törő autója.

 

A W111-et a német Merci-rajongók csak Heckflosseként emlegetik. das Heck: far, die Flosse: uszony. Angolul ugyanez Fintail, ani szintén farokuszonyt jelent. A magyarok kevés halat esznek. Igaz fecskét se sokat, mégis inkább erről a madárról nevezték el az autós fecskefarkú Mercinek.

 

A W111-es Coupé pedig még a veterán autók között is igazi unikumnak számít, hiszen miközben a népszerűbb és sokkalta drágább típusok a hatalom fitogtatásának nyers eszközeiként lepik el a kiállítások és bemutatók helyszíneit, addig a hasonló alázattal és tisztelettel kezelendő modellek sokszor elkerülik a gyűjtők figyelmét. A vallatóra fogott kupé persze nem csak emiatt ritka látvány az utakon, hanem azért is, mert 1967. novemberétől 1971. májusáig alig 3797 példány került ezen kivitelben legyártásra, s ezek többsége az idő vasfogának áldozatául esett.

 

A Mercedes úgy képes kényeztetni minket, hogy közvetlenségével mégsem határol el minket a külvilágtól, és ez az a momentum, ami a történelem talán egyik legjobb autójává varázsolja a W111-es típusokat.




E-mail küldés
Név:
Telefonszám:
E-mail cím:

Üzenet:

 
 
Webdesign

Unikum