utolsó kísérlet az életben maradásra
170 Sb - W191
Két évig tartott a 170 S királysága, aztán 1951-ben két új típust jelentetett meg a Mercedes-Benz: a 220-as W187-est és a 300-as W186-ost. Az elegáns, modernebb vonalú hathengeresek valamelyest háttérbe szorították a 170 S-t. A helyzetet súlyosbította, hogy a Cabriolet A és B gyártásával az év második felében leálltak, így a teljes S sorozat elveszítette kiemelt szerepét, már-már a 170 V mellé lépett vissza. Hogy ezt ellensúlyozzák, 1952. legelején finomítottak rajta: lecserélték a lábbal működtethető indító berendezést, jobb fűtőrendszert szereltek be, a módosított váltó kapcsolóját a kormányoszlopon helyezték el, a vezérlést pedig fogaskerekek helyett duplex láncra bízták. A hátsó rész sok tekintetben idomult a 220-ashoz: eltűntek szem elől a csomagtartó zsanérjai, nagyobb lett a hátsó szélvédő és krómkeret ölelte körül, valamint a lengőtengelyt a nagyobb testvérből átvett hipoid szerkezet váltotta. A megújult modell a 170 Sb nevet kapta, kódja W191-re változott.
http://www.origo.hu/auto/veteran/20090110-mercedesbenz-w136-iv-170-s-1951.html