Veteránautók, Oldtimerek, Klasszikus Autók
Adás-Vétele, Beszerzése, Közvetítése

szépség - elegancia - stílus - érték = VETERÁNAUTÓ


Abarth

Alfa Romeo

Aston Martin

Audi

Austin Healy

BMW

Bond

Borgward

Bristol

Bugatti

Buick

Cadillac

Caterham

Chevrolet

Chrysler

Citroen

Dacia

Daewoo

Daihatsu

Daimler

Datsun

Delhaye

Detomaso

Dodge

Duesenberg

Ferrari

FIAT

Ford

Frazernash

GM

GMC

Hillman

Holden

Honda

Humber

Hummer

Hyundai

Infiniti

International Harvester

Isuzu

Jaguar

Jeep

Jensen

Kaiser

Kia

Lada

Lafayette

Lamboghini

Lancia

Land Rover

Lexus

Leyland

Lincoln

Lotus

MAN

Marcos

Marmon

Maserati

Maybach

Mazda

Mc Laren

Mercedes

MG

Mini

Mitsubishi

Morgan

Morris

Nissan

NSU

Oldsmobile

Opel

Peugeot

Plymouth

Pontiac

Porsche

Rambler

Renault

Riley

Rolls-Royce

Rover

Saab

Saleen

Saturn

Seat

Simca

Skoda

Studebaker

Stutz

Subaru

Tatra

Toyota

Trabant

Triumph

TVR

Vauxhall

Volkswagen

Volvo

Wartburg

Wolsley

R121 - 190 SL





A 190 SL roadstert a Mercedes-Benz az amerikai piac nyomására, a legendás sirályszárnyú 300 SL nagytestvérrel egyetemben az 1954-es New York-i Autószalonon mutatta meg első ízben a nagyközönségnek, a két sportkocsit pedig óriási siker övezte a kiállításon – nem volt kérdéses, hogy mindkét SL szériagyártását el kell indítani. A prototípus állítólag alig 5 hónap alatt készült el (a sokkal drágább és erősebb 300 SL-en jóval tovább dolgoztak a mérnökök), a szériagyártásra pedig további 1 évet kellett várni, 1955 májusában elindult a produkció. Eleinte kizárólag vászontetős roadsterként készült a típus, de 1955 decemberétől csatlakozott a szériához egy keménytetős, valamint egy vászon- és keménytetős változat. 1963-ig összesen 25.881 példány hagyta el a sindelfingeni Mercedes-gyártósort.

Technikailag a 190 SL alapját az ugyanúgy W121 (/W120) kódjelű Ponton limuzin biztosította, melynek 2650 mm-es tengelytávú padlólemezét 25 centivel kurtították meg a tervezők. A 190-es típusnevet a hengerűrtartalom adta: a 'kis' SL-t a Ponton jelentősen átdolgozott, 75-ről 105 lóerősre izmosított 1,9 literes négyhengeres benzinmotorja mozgatta, amelyhez kizárólag egy négysebességes kézi váltó kapcsolódhatott. A differenciálművek áttételezésében akadtak különbségek, ám a hátsókerékhajtás adott volt minden esetben. Az erőforrást két Solex karburátor látta el üzemanyaggal, a 300 SL befecskendezős megoldását költségcsökkentési okokból elvetették a tervezők.

Vezetése, illetve a benne való utazás olyan különleges, könnyfakasztóan szép és megható élmény, amihez hasonlót a mindent tudó testvérben hiába is keresünk. És pontosan ez a veteránozás varázsa.

http://autopult.hu/veteran/a-roadsterezes-leguribb-modja-mercedes-benz-190-sl-1959-teszt.html








E-mail küldés
Név:
Telefonszám:
E-mail cím:

Üzenet:

 
 
Webdesign